Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Miejska Biblioteka Publiczna im. Marii Dąbrowskiej w Choszcznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony strona internetowa Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Marii Dąbrowskiej w Choszcznie.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo.

Nadmierne koszty

Koszt digitalizacji wielu dokumentów archiwalnych może przewyższać korzyści wynikające z ich dostępności. Multimedia, takie jak stare filmy promocyjne bez napisów czy audiodeskrypcji, których dostosowanie wymagałoby znaczących nakładów finansowych.

Treści nieobjęte przepisami

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Planowana modernizacja strony internetowej

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić doEwa Zajkowska — mailowo e.zajkowska@mbpchoszczno.pl lub telefonicznie 957651441.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Opis aplikacji mobilnych:

Sowa Mobi

Sowa MOBI umożliwia czytelnikom bibliotek korzystanie z katalogu oraz ze swojego konta czytelnika biblioteki za pomocą mobilnego urządzenia (smartfon, tablet). Aplikację można pobrać ze sklepu internetowego Google Play (dla systemu Android) oraz z App Store (dla systemu iOS).

Sowa Mobi

Dostępność architektoniczna

Choszczno, ul. Wolności 13

Do budynku biblioteki prowadzi główne wejście znajdujące się od strony placu. Nie ma tam schodów, więc jest możliwość wjechania do środka budynku osób na wózkach inwalidzkich i poruszania się po parterze biblioteki oraz po Oddziale dla Dzieci. Z holu widoczne są duże, wizualne nazwy działów biblioteki, które informują o rozkładzie tych pomieszczeń. Nad wejściami do poszczególnych pomieszczeń nie ma za to głośników, czy systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabo widzące. Drugie wejście do biblioteki przeznaczone dla jej pracowników usytuowane jest z boku budynku. Prowadzą do niego schodki i nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Budynek ma 2 kondygnacje, nie posiada windy. Posiada jednak schodołaz, jedną toaletę dostosowaną na potrzeby osób niepełnosprawnych, do której można wjechać wózkiem inwalidzkim przez Oddział dla Dzieci. Biblioteka nie posiada miejsc parkingowych, w pobliżu brak jest oznaczonego miejsca przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy biblioteki. Do biblioteki może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem; W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Można skorzystać z tłumacza języka migowego po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby. Filia w Kołkach jest dostępna architektonicznie. To jednopoziomowe pomieszczenie na parterze z przystosowaną toaletą. Przed budynkiem parking z miejscem dla osoby niepełnosprawnej.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Opis dostępności komunikacyjnej:

Możliwość skorzystania z tłumacza migowego po wcześniejszym umówieniu się.

Total Page Visits: 74 - Today Page Visits: 4